Problem med en produkt?

Reklamation

Fyll i formuläret

Försök att vara så detaljerad som möjligt i beskrivningen av ert problem.

Namn* Obligatoriskt fält!
E-Post* Obligatoriskt fält!
Ordernummer* Obligatoriskt fält!
Felbeskrivning* Obligatoriskt fält!
Sekretessvillkoren (I foten av sidan)* Obligatoriskt fält!

Våra Villkor för Garanti / Reklamation

Om inte annat anges lämnar vi 2 års garanti på våra produkter.


Garantin omfattar material och fabrikationsfel som uppkommer under garantiperioden. Kassakvitto, expeditionsnota eller annat giltigt köpbevis bör uppvisas/medfölja vid garantianspråk.


Skicka den till följande adress: Sableline Sweden AB, Jordgubbsvägen, 523 61 GÄLLSTAD/RÖSHULT. För mer information om hur du returnerar till oss, se under rubriken Returnera. Har du frågor, ring gärna vår kundtjänst på tel 0321-13550 eller skicka e-post till info@sableline.se .


Vår garanti påverkar inte de rättigheter du har som konsument enligt konsument-köplagen. Du har alltid rätt att reklamera ett fel inom 3 år från inköpet men för att underlätta för dig som konsument så tar vi på oss ansvaret för att produkten ska fungera under den garantitid vi lämnar. Se mer information om din rätt som konsument på www.ko.se. Vid eventuell tvist följer vi (ARN) Allmänna Reklamationsnämndens beslut.


Undantag


Garantin täcker inte handhavande fel samt varor av förbrukningskaraktär såsom t.ex. laddningsbara batterier, lågenergilampor och lysrör.


Garantin gäller inte för fel som uppkommit genom att varor inte skötts eller brukats i enlighet med bruksanvisningen, utsatts för onormalt brukande eller vanvård, utsatts för elektriska överspänningar från t.ex. åska eller byggts om eller ändrats.
Felleverans/Transportskador


Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att Du meddelar oss så snart som möjligt så att vi får rätta till felet. Enklast sker detta genom att Du sänder in returnotan eller expeditionsnotan med uppgift om felaktigheten samt bifogar eventuellt fel-levererade varor i sin originalförpackning.


Du kan också ringa eller maila vår kundtjänst i Röshult för att få hjälp med det problem som har uppstått.
Om Du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska Du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller till transportören som har kört ut godset till dig. Kontakta även vår kundtjänst i Röshult för att få hjälp med ditt ärende.


Du är välkommen att kontakta oss på tel 0321-135 50 eller skicka ett mail till: info@sableline.se .
 

Returnera varor Retur med post


OBS! Kontakta alltid oss innan du gör något för att få reda på vilka konditioner som gäller.


Du står för risken vid en retur till oss så tänk på att varan i originalförpackningen skall vara väl förpackad i ett bra ytteremballage (t.ex. wellpappkartong). Sänd returen med Postens Kundretur Kontant (Postens produktkod 29). Du kan också välja någon av Postens olika förpackningar där portot är inkluderat. Bifoga alltid ett köpbevis och skriv tydligt varför du sänder varan åter till oss. Om orsaken är fel på varan, måste typ av fel anges på ett tydligt och bra beskrivet sätt. Ange hur du vill att din eventuella utbetalning ska göras. Se mer information under återbetalning.


Skicka returen till:


Sableline Sweden AB, Jordgubbsvägen 3, 523 61, GÄLLSTAD/RÖSHULT.


När en vara returneras till oss så får Du som kund bekosta returfrakten. Om din retur gäller någon form av reklamation och om vi godkänner reklamationen får du tillbaks pengarna för frakten. Vi löser inte ut varor som returneras mot postförskott eller efterkrav. Har du frågor ring gärna vår kundtjänst på tel tel 0321-135 50 eller skicka ett mail till: info@sableline.se


Återbetalning


Återbetalning till dig som postar returen till oss
Återbetalningar görs till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto. Vi kan tyvärr inte återbetala till kreditkort. Kontonumret du anger ska tillhöra de personuppgifter du lämnar i returen. Kontot måste vara helt komplett med eventuellt clearingnummer. Återbetalningen sker normalt inom 30 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur.


CE Märkning


Produkter som kan vara farliga att använda som t.ex. elprodukter, maskiner, leksaker, personlig skyddsutrustning och fritidsbåtar måste vara CE-märkta för att få säljas på EU:s inre marknad. Med CE-märket garanterar tillverkaren eller importören att produkten uppfyller alla grundläggande säkerhetskrav. CE-märket på dessa produkter är det enda märket som tillåter fri rörlighet inom EU. Ett antal myndigheter kontrollerar att dessa produkter som säljs på marknaden uppfyller säkerhetskraven. Om CE-märkningen saknas kan det innebära att produkten utgör en säkerhetsrisk och att tillverkaren inte känner till de regler som gäller.

Din kundvagn är tom

Fortsätt

Kundvagn

Delsumma:
Rabatt 
Rabatt 
SKU:
Visa detaljer