KÖPVILLKOR

SABLELINE FÖLJER KONSUMENTKÖPLAGEN

Köp- och leveransvillkor


Minimiorder



Minimiorder är 100kr inklusive moms.


Priser


Moms ingår i priset med f.n. 25%.


Normalt gäller våra priser under hela Katalogens giltighetstid. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under Aktuell kampanjperiod. Priserna är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, för närvarande 25%. Vi reserverar oss för prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser.


Betalning


Sableline Sweden AB använder:
- Dibs betaltjänst som leverantör av kortbetalningar och direktbetalningar.
- Klarna fakturatjänst till privatperson.
- Faktura handel till företag går via SEB Factoring.
- PostNord ombesörjer att Sableline kan erbjuda handel mot Postförskott.


OBS! Ej uthämtade paket debiteras debiteras med en avgift på 350 SEK inom Sveriges gränser.


Fraktkostnader i Sverige


Din order skickas med PostNord. Transportsätten är med postpaket eller varubrev. Frakten varierar mellan produkterna och storleken på din ordern men blir aldrig högre än 69Kr/order när det skickas inom Sverige, avgifter tillkommer för faktura & postförskott om detta väljes i kundvagnen.


Betalmetoder & Kostnader / Köptillfälle


- Kortbetalning för företag & privat - 0kr . (Via DIBS)
- Klarna faktura för privatpersoner - 19kr
- Faktura för företag – 19kr (Går via SEB factoring)
- Postförskott tjänst – 100kr


Fraktpriser (inom Sverige)


- Varubrev - från 27kr tom 56kr
- PostNord Mypack – 89kr tom 209kr
- Företagspaket - 72 tom 151kr


Mer information om Klarna betaltjänst


Klarna Faktura


När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid - alltid 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.


Klarna Konto


Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.


Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
 

Kontokortsköp


Ditt kortnummer och giltighetstid skickas krypterat till dibs. Vi accepterar VISA och Mastercard ej American Express eller Diners. OBS! Vid betalning med kontokort kan leveransen i vissa fall ta något längre tid än det som anges under Leveranstider/Transportsätt/Fraktkostnader.

Leveranstider / Transportsätt / Fraktkostnader


Normalt levereras Ditt paket till ditt utlämningsställe inom 2-7 arbetsdagar (andra regler gäller för handel till andra länder). Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre. Vi har idag posten som leverantör av våra paketförsändelser. Fraktkostnaderna är beroende på vilket betalalternativ man väljer.


Till Postens utlämningsställe


Leveransen går till ditt utlämningsställe som är anslutet till Posten och du kommer att få ett sms som talar när ditt paketet har anlänt. Postens leveranstid är upp till ca 3 arbetsdagar. För postnummer som börjar med 62 och 83-98 tar leveransen något längre tid.
Mer information finns på postens webbplats där man kan fylla i sitt eget postnummer och se vad som gäller just där. Surfa till http://www.posten.se (öppnas i nytt fönster). Välj "Leveranstider". I rutan "från postnummer" fyller du i 52331 som är vårt postnummer.


Leveransbevakning


Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager. Om varan beräknas inkomma inom rimlig tid och varans pris överstiger 150:- restnoterar vi varan och levererar, utan extra kostnad, så snart den inkommit på vårt lager. Om en vara restnoterats av oss, har Du rätt att avbeställa varan.


För exportkunder gäller särskilda villkor gällande restorder!


Vi restnoterar inte varor som är tillfälligt slut. Varor som är tillfälligt slut måste beställas om på nytt vid ett annat tillfälle. Vi har ingen möjlighet att automatiskt eller manuellt meddela när en vara åter finns tillgänglig efter att ha varit tillfälligt slutsåld.


Ersättningsvaror


Vi förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar. Skulle någon av varorna Du beställt vara slut i lager, händer det, att vi i stället levererar en likvärdig ersättningsvara. Om Du inte skulle vara nöjd med ersättningsvaran har Du full returrätt och får pengarna tillbaka för varan och returfrakten.


Ångerrätt


Kontakta alltid oss innan du gör något för att få reda på konditioner som gäller.
Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna. Dessa villkor gäller både vid distanshandel (internetbutiken, telefonbutiken, brevbeställning osv.). Du får gärna öppna förpackningen och kontrollera varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Gäller inte hygienartiklar. Ångerrätt gäller om varan är i oförändrat skick när den returneras. Även originalförpackningen skall vara i väsentligen oförändrat skick då förpackningen oftast utgör en viktig del av varan. Alla eventuella tillbehör som exempelvis bruksanvisning, fjärrkontroll samt medföljande batterier ska finnas med vid returen. Ångerrätt gäller inte vid brukade eller använda varor.


För mer information om hur du returnerar till oss, se under rubriken Returnera.
Om Du ångrar Ditt köp och skickar tillbaka hela din order så återbetalar vi det belopp Du har betalat för varan. Du erhåller ej ersättning för expeditionsavgifter, fraktavgifter samt faktureringsavgifter. Se mer information om hur vi gör återbetalningar under rubriken Återbetalning. Ångerrätten gäller inte för varor som har måttbeställts.


Öppetköp


Vi lämnar inte öppet köp om så inte är avtalat via e-mail eller brev.


Garanti/Reklamation


Om inte annat anges lämnar vi 2 års garanti på våra produkter. Garantin omfattar material och fabrikationsfel som uppkommer under garantiperioden. Kassakvitto, expeditionsnota eller annat giltigt köpbevis bör uppvisas/medfölja vid garantianspråk. Skicka den till följande adress: Sableline Sweden AB, Jordgubbsvägen, 523 61 GÄLLSTAD/RÖSHULT. För mer information om hur du returnerar till oss, se under rubriken Returnera. Har du frågor, ring gärna vår kundtjänst på tel 0321-13550 eller skicka e-post till info@sableline.se .
Vår garanti påverkar inte de rättigheter du har som konsument enligt konsument-köplagen. Du har alltid rätt att reklamera ett fel inom 3 år från inköpet men för att underlätta för dig som konsument så tar vi på oss ansvaret för att produkten ska fungera under den garantitid vi lämnar. Se mer information om din rätt som konsument på www.ko.se. Vid eventuell tvist följer vi (ARN) Allmänna Reklamationsnämndens beslut.


Undantag


Garantin täcker inte handhavande fel samt varor av förbrukningskaraktär såsom t.ex. laddningsbara batterier, lågenergilampor och lysrör.
Garantin gäller inte för fel som uppkommit genom att varor inte skötts eller brukats i enlighet med bruksanvisningen, utsatts för onormalt brukande eller vanvård, utsatts för elektriska överspänningar från t.ex. åska eller byggts om eller ändrats.


Felleverans/Transportskador


Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att Du meddelar oss så snart som möjligt så att vi får rätta till felet. Enklast sker detta genom att Du sänder in returnotan eller expeditionsnotan med uppgift om felaktigheten samt bifogar eventuellt fel-levererade varor i sin originalförpackning. Du kan också ringa eller maila vår kundtjänst i Röshult för att få hjälp med det problem som har uppstått.


Om Du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska Du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller till transportören som har kört ut godset till dig. Kontakta även vår kundtjänst i Röshult för att få hjälp med ditt ärende. Du är välkommen att kontakta oss på tel 0321-135 50 eller skicka ett mail till: info@sableline.se .
 

Returnera varor Retur med post


OBS! Kontakta alltid oss innan du gör något för att få reda på vilka konditioner som gäller.


Du står för risken vid en retur till oss så tänk på att varan i originalförpackningen skall vara väl förpackad i ett bra ytteremballage (t.ex. wellpappkartong). Sänd returen med Postens Kundretur Kontant (Postens produktkod 29). Du kan också välja någon av Postens olika förpackningar där portot är inkluderat. Bifoga alltid ett köpbevis och skriv tydligt varför du sänder varan åter till oss. Om orsaken är fel på varan, måste typ av fel anges på ett tydligt och bra beskrivet sätt. Ange hur du vill att din eventuella utbetalning ska göras. Se mer information under återbetalning.
Skicka returen till Sableline Sweden AB, Jordgubbsvägen 3, 523 61, GÄLLSTAD/RÖSHULT.


När en vara returneras till oss så får Du som kund bekosta returfrakten. Om din retur gäller någon form av reklamation och om vi godkänner reklamationen får du tillbaks pengarna för frakten. Vi löser inte ut varor som returneras mot postförskott eller efterkrav. Har du frågor ring gärna vår kundtjänst på tel tel 0321-135 50 eller skicka ett mail till: info@sableline.se


Återbetalning


Återbetalning till dig som postar returen till oss
Återbetalningar görs till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto. Vi kan tyvärr inte återbetala till kreditkort. Kontonumret du anger ska tillhöra de personuppgifter du lämnar i returen. Kontot måste vara helt komplett med eventuellt clearingnummer. Återbetalningen sker normalt inom 30 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur.


CE Märkning


Produkter som kan vara farliga att använda som t.ex. elprodukter, maskiner, leksaker, personlig skyddsutrustning och fritidsbåtar måste vara CE-märkta för att få säljas på EU:s inre marknad. Med CE-märket garanterar tillverkaren eller importören att produkten uppfyller alla grundläggande säkerhetskrav. CE-märket på dessa produkter är det enda märket som tillåter fri rörlighet inom EU. Ett antal myndigheter kontrollerar att dessa produkter som säljs på marknaden uppfyller säkerhetskraven. Om CE-märkningen saknas kan det innebära att produkten utgör en säkerhetsrisk och att tillverkaren inte känner till de regler som gäller.


Personuppgifter


Sableline Sweden AB är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss enligt PUL. Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör Du det lättast genom att skriva till oss. För mer information om personuppgiftslagen, klicka här


Företagsinformation


Telefon och adress


Sableline Sweden AB
Jordgubbsvägen 3
523 61 Gällstad-Röshult
Fax. 0321-135 52
Tel: 0321-135 50
Org.Nr 556573-8902


Övrigt


Samtliga våra produkter är avsedda för användning i Skandinavien om inte annat anges.
Vid uppenbart felaktigt prissatta varor förbehåller sig Sableline Sweden AB rätten att annullera ordern.
Vi ingår inte avtal med minderåriga (personer under 18 år) utan målsmans skriftliga godkännande.

Kundcenter

ÅTERHÄMTNING & AKTIVITETSPRODUKTER

+46(0)321 135 50

Mån - Tors 08:00-16:00

Fredag        08:00-13:00

Jordgubbsvägen 3

523 61 Gällstad

info@sableline.se

Byggt och Drivs på Cloudier Pro

Din kundvagn är tom

Fortsätt

Kundvagn

SKU:
Visa detaljer